Контрактне виробництво чи

20.08.2021

Контрактне виробництво чи "Як випустити власний бренд косметики?" Декілька корисних порад.

Ця стаття буде корисною людям, які мріють про особистий косметичний бренд. Не про власну «шаражкину контору», а саме про повноцінну торгову марку. Далі ми розглянемо кожен етап реалізації мрії докладніше.

Ідея.

идеяДля роздрібних магазинів запорукою успіху є успішно обране місце торгівлі. З брендами косметики це правило не працює. Тут ключова складова успіху – це оригінальна ідея та ще раз ідея. Якщо вона не супер, то дуже велика ймовірність безрезультатно витратити інвестовані в новий бізнес гроші.
Звертатися до технологів та дизайнерів слід уже з чітко сформованою ідеєю та концепцією. На цьому етапі вашим найкращим помічником та порадником є досвідчений маркетолог з невичерпним потоком креативних пропозицій.

Аналіз ринку.анализ рынка

Для цього етапу важливо чітко усвідомити, скільки ви плануєте реалізовувати одиниць кожного виду продукції за певний проміжок часу. Найчастіше, у плануванні новий бренд замінюють на вже на присутній на косметичному ринку. Але робити це небажано, тому що на початку нові продукти будуть продаватися в 2 рази рідше, ніж вже відомі.
Потім ви малюєте динаміку продажів. У результаті у вас має бути більш-менш точне уявлення, скільки і чого ви зможете реалізувати за найближчі місяці. Цей показник необхідний розрахунку обсягів виробництва першої партії продукції.

Формування ціни.

У цьому питанні є два підходи. Перший – хочу найкращий продукт за будь-які гроші, і другий – головне отримати найнижчу вартість товару. Ні той інший спосіб складно назвати оптимальним. У будь-якому бізнесі головне дотримуватися золотої середини. Тож ви отримаєте якісну продукцію не за всі гроші світу. Найкращий спосіб контролювати себе – це встановлювати фінансові кордони.

Способи реалізації задуманого.

Підійшовши до цього етапу, вже має бути ясне розуміння що, кому, і за якою ціною продаємо. Далі існує три сценарії розвитку подій:
  1. За меню. Тут достатньо придбати повністю готовий товар у вигляді напівфабрикату та запакувати у свою фірмову тару. Цей спосіб користується великою популярністю у промисловості Італії та Франції. Такий шлях вважається найкоротшим для появи нового бізнесу. Найбільший ризик – це зустріти свого близнюка серед продукції інших торгових марок у Європі.
  2. «Таке ж, як у конкурентів тільки з червоним мереживом». Це означає, що до вже перевіреної рецептури ми додаємо свою особливість. Такий підхід дуже легко здійснити. Тут головне контролювати, щоб ваша продукція не опинилася поруч із оригіналом, оскільки це викличе недовіру з боку покупців до вашої марки.
  3. Індивідуальний підхід. Вимагає великої кількості коштів і на реалізацію потрібно багато вільного часу. На певний проміжок часу доведеться вкластися у покупку матеріалу, упаковок. Головна перевага – це унікальність продукції, яка не буде рівною у всьому світі.
Для прискорення всіх етапів краще відібрати товар, який сподобався і завжди орієнтуватися на нього. Працюючи з розробником можна завжди сказати: «Хочу так, але ще краще». За відсутності оригіналу товару, треба буде докладно заповнити бриф.

Розрахунок собівартості.

просчёт себестоимостиДо собівартості входить вартість сировини, упаковки, роботи. Для її прорахунку найпростіше йти від зворотного. Спочатку вирахуємо, за скільки ми хочемо продавати свою продукцію кінцевим споживачам. Потім ділимо цю цифру на 4. Отриманий результат буде приблизною собівартістю.
Не варто думати, що збільшення кінцевої вартості в 4 рази від собівартості – це пограбування. Адже виробникам доводиться вкладати чималі гроші в рекламу, у друк буклетів, брошур, зарплати продавцям та людині, яка зайнята упаковкою. Не варто сподіватися, що остаточна ціна буде постійною. Вона залежить від багатьох факторів: виду упаковки, курсу валют, вартості бензину та іншого. Не варто забувати про податки, оплату оренди та гроші, необхідні для подальшого розвитку.

Реалізація проекту.

При кращому розкладі до цього етапу краще починати зі складеним переліком асортименту, конкретними цифрами очікуваного обсягу продажів по кожному товарному артикулу за півроку та розрахунком собівартості.
  • Мінімальна партія.минимальная партия
Ось ми й підійшли до найцікавішого пошуку підприємства для реалізації проекту. Для емульсійних засобів (крем, бальзам, шампунь та інше), то мінімальне замовлення складатиме від 200 кг одного різновиду продукції. Якщо удача буде з вами, то ви зможете знайти підрядника, який погодиться взятися за міні замовлення – на 10 кг.
У цьому випадку діє правило – що менше замовляєте, то більше платите. Дуже часто виходить так, що виробництво 10 кг шампуню коштуватиме стільки ж, як і 10 кг з аналогічним складом.
  • Складові.
ингредиентыДавайте розглянемо найбільш економний варіант: для виробництва своєї продукції ви використовуєте інгредієнти, які є у виробника. У вас немає потреби здійснювати додаткові закупівлі. Але тут варто обов'язково пам'ятати, що не можна заощаджувати на віддушці. У косметиці один із важливих факторів – це приємний аромат. Остаточне рішення щодо придбання косметики залишається за носом клієнта.
Мінімальне замовлення віддушок середньої ціни складає 25 кілограм (за вартістю – 30 євро/кг). Якщо ви зупините свій вибір на елітних ароматах, готуйтеся заплатити від 100 євро/кг.
Для виробництва косметики середнього та вищого класу доведеться замовляти всю сировину окремо.
  • Тара.
Цей пункт під час виробництва є найпроблемнішим. При мінімальному бюджеті та невеликих термінах ви зможете розраховувати на упаковку стандартного дизайну, що ні чим не виділяється. Найходовіший варіант у цьому випадку – це стандартні прозорі флакони різного об'єму.
Мінімальні партії такої тари стартують від 10 000 штук.
Для більш цікавих варіантів краще звернутися до польських, італійських, німецьких та французьких постачальників тари.
Невеликі партії ексклюзивних упаковок вигідно замовляти у Китаї, а більші в Італії. При цьому не варто забувати про складнощі з етикетками та коробками.
Можна зробити висновок, що цей етап забере у вас багато часу, нервів та коштів.
  • Сроки.сроки
Встановлювати їх від стелі – захід досить ризикований та несприятливий. Наша практика показує, що від старту компанії до стабільних продажів зазвичай минає від 9 до 12 місяців. Для того, щоб вкластися в цей діапазон, необхідно найняти спритного, грамотного менеджера. Він відповідатиме за успішне завершення всіх ключових етапів розвитку нового бізнес-проекту. Важливо знайти спеціаліста, який буде знайомий зі сферою косметичної промисловості. Від цього ефективність його роботи тільки виросте і не доведеться витрачати час на перенавчання.
Кожен другий, хто читає цю статтю, на останньому рядку вигукнув: «І де мені взяти такого менеджера?». Тут хочеться відповісти: «Що шукає завжди знайде». Тому не впадайте у відчай, обдзвоніть всіх знайомих, і ви обов'язково знайдете свого менеджера, який житиме вашою справою.